czwartek, 21 maja 2015

Geralt. Postać która w tym momencie najbardziej reklamuje Polskę.

Wiedziałem, że premiera Wiedźmina 3 będzie czymś dużym. Nie spodziewałem się jednak aż tak dużego rozgłosu i tak świetnego przyjęcia. Oceny kształtują się na poziomie 90%-100%. Zewsząd dobiega zachwyt nad dziełem zespołu Redów. I mimo, że przygoda jeszcze przede mną, to po obejrzeniu tego zwiastuna po prostu wsiąkłem.



Ale nie o samej grze chciałem napisać, lecz bardziej o samym fenomenie Wiedźmina. W czasach komunizmu, gdy się zapytało jakiegoś Amerykanina lub Europejczyka z czym mu się kojarzy Polska to odpowiedzi będą 2. Papież i Wałęsa. Obecnie sami Polacy nie zdają sobie sprawy z z czego tak na prawdę możemy być dumni. Bo przecież Polska to czarna dziura. Nieprawda. 
W naszym kraju Adam Darski jest synonimem...no właśnie, czego? Walki z kościołem? Wolności słowa? Cały jego sukces został wypaczony przez wojenki indoktrynacyjne. Przez osoby, które niszczą dążenia Polaków do osiągnięcia sukcesu. A prawda jest taka, że zespół Behemoth w swojej dziedzinie uchodzi za jeden z najlepszych zespołów.
Ale takich marek jest znacznie więcej. Polskie okna(drutex), kosmetyki(pełno marek), marki odzieżowe(Reserved, House, Mohito). 
To samo się stało z Wiedźminem. Same zamówienia przedpremierowe rozeszły się w nakładzie ponad miliona sztuk. 
To za co pokochałem tą grę to cała słowiańska otoczka, klimat twórczości Sapkowskiego no i ta muzyka... Nadmienię tylko, że w momencie pisania z moich głośników dobiega soundtrack z Wieśka. Redzi pokazali, że to co nasze, nie oznacza beznadziejne. Wystarczy, że zabiorą się za to kompetentne osoby. Różnica? Proszę bardzo. 

Tak. To jest na podstawie tej samej powieści(chociaż kto już nie słyszał o legendarnym smoku z serialu wiedźmin)
To co zaserwowali Redzi, jak widać spodobało się na całym świecie. A nie są to nawiązania typowo zachodnie. Twórczość Sapkowskiego całymi garściami czerpie ze słowiaństwa. Świat jest jakiś taki bliski naszemu krajowi, postacie, cała otoczka, muzyka. To wszytsko jest nasze, nie zachodnie. I jak widać może się to podobać. A propo muzyki. Według mojej opinii muzyka z wiedźmina wspięła się na wyżyny jakości. 

Warto pochwalić w tym miejscu zespół Percival Schuttenbach. Jest to zespół, który za swój cel obrał krzewienie kultury słowiańskiej. I robi to cholernie dobrze :D Nie jestem wybitnym znawcą muzyki, ale wokal dla mnie pierwsza liga. 

Jest to Piosenka Percival- Lazare

a tutaj inne piosenki zespołu Percival

Percival- Naranca

Percival - Sargon


Gorąco zapraszam do zapoznania się z inną twórczością zespołu, oraz wspierania ich w swojej działalności. 





Bo robią to cholernie dobrze i są skarbem Polskiej kultury


A więc żegnam i zapraszam was do zakupu i wspierania twórczości Andrzeja Sapkowskiego oraz gier z seri Wiedźmin.








No i oczywiście bym zapomniał o zdjęciu z Time Square
źródło: joemonster.org

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz